Haarspelden en slalom ....

11 september 2022 - Geiranger, Noorwegen

Zondag 11 september

Vanaf nu gaan we een deel van de route volgen die we ook in 2019 hebben gedaan met onze caravan. Althans zonder caravan, want die moest - gezien de hoeveelheid haarspeldbochten en krappe weggetjes - niet mee naar boven. De ANWB en de Noorse ANWB raadt dat ten strengste af. En netjes al wij toen nog waren, hebben wij dat advies opgevolgd. Nu we deze reis met een niet langer dan 6 meter camper reizen is het nu dus geen probleem om je bed gewoon achter je aan te hebben wanneer je deze wegen gaat rijden.

De Trolstiegen is de eerste "hindernis" die we nemen. Anton rijdt zoals vanzelfsprekend en hij vindt het geweldig. Bij elke haarspeld kijken we samen of de weg vrij is zodat de bocht makkelijk genomen kan worden. Percentages van 10% is niet ongewoon. Naar boven maar ook naar beneden.
Mijn wens was om naar Geiranger te gaan. Dat is een fjord waar het een komen en gaan is van de grootste cruiseschepen waarbij Amsterdam nog jaloers kan worden. Om daar te komen moesten we nu ook weer een prachtige maar bochtige route rijden.
In Geiranger aangekomen lag er geen cruiseschip. Dat was wat teleurstellend. Bleek ook dat er de eerste twee dagen er niet eentje zou komen. Ga je naar iets op zoek dan vind je het niet..... zoek je het niet dan vind je het.
We gaan aan het Geirangerfjord staan op een camping en uiteraard aan het water. Volgend de weersvoorspellingen gaat het weer om slaan en wordt het regen. We maken ons op voor het "ergste".

1. Anke:
    19 september 2022
    Dat is te gek zeker doen.😀👍🏻🚐
  2. Zusca:
    19 september 2022
    Jammer van de cruiseschepen. Toch maar Amsterdam, dan?
  3. Anke:
    19 september 2022
    De eerste was een foutje er stond dat jullie volgende vakantie Australië zal zijn, vandaar mijn antwoord.😉😉

Maar het echte antwoord op jullie reisdag van 11 september is weer leuk om te lezen.
    Maar de grote cruiseschepen dat is tja.....maar misschien zie je ze nog. Komen jullie ook in Flam? Wat de haarspeldbochten betreft lijkt me best eng.
    Het is zo te lezen een mooie vakantie.
    Veel plezier.