14 & 15 september – reizen naar en wandelen door Lidköping, Zweden

15 september 2019 - Lidköping, Zweden

Het vervolg van onze vorige camping is eigen heel kort. Ook de volgende dag bleek er niemand aanwezig. De enige die we konden vinden was de schoonmaker. Aardige man maar die wist ons niet veel meer te vertellen. We hebben daarom de caravan weer aangehaakt en zijn verder trokken naar een camping 125 kilometer verder. Uiteraard eerst bellen of ze wel open waren. Dat was het geval zelfs tot 22.00 uur. Best bijzonder voor half september.

Toen we aankwamen op deze camping “Kronocamping Lidköping” bleek ook wel waarom. We waren beland in een gigantische grote camping met alles erop en eraan. De camping stond praktisch vol en dat waren we deze vakantie nog niet echt gewend. Het bleek ook dat veel plekken al maanden werden bezet door gigantisch grote caravans (zoals we die thuis echt niet zien) met de daarbij behorende nog grote voortenten en veranda’s en zitjes en noem maar op. Ook is er hier een speciale straat waar zeker 30 campers netjes op een rijtje op asfalt kunnen parkeren/kamperen en ook die was nagenoeg vol.

We hebben veel bekijks met ons kleine sleurhut temeer ook omdat wij zoveel mogelijk buiten “doen”. Zoals een boek lezen, of eten maken of koffie drinken. Onze mede kampeerders verblijven allemaal liever in de caravan wat we ons kunnen voorstellen. Je hebt toch niet voor niets zoveel geld betaald om er voor te gaan zitten in plaats van erin. Zoals wij bekeken worden bekijken wij ook heerlijk op ons stoeltje de anderen. Temeer ook omdat vandaag, zondag de 15e(bijna) iedereen tegelijk opbreekt en weggaat. Resultaat is dat we ook nu weer, zoals we bijna al waren gewend, alleen op een giga grote camping staan.

Vandaag doen we even lekker niets. Het blijkt dat we al bijna 4000 kilometers hebben gereden de afgelopen drie weken en we willen onszelf en de auto vandaag even wat rust gunnen. De laatste was wordt gedraaid en we maken een wandeling naar Lidköping wat ongeveer 500 meter vanaf de camping is. Ook vandaag zijn we weer net te laat om de winkels open te zien. Op zondag gaat alles om 15.00 dicht en wij zijn er om 15.30 uur. Maar we maken een lekkere wandeling en besluiten dat we de gemeenschappelijke camping keuken vanavond de onze maken en koken en eten daar gezellig samen. En maken gebruik van de afwasmachine….want die hebben ze hier ook. Het kan niet gekker.

1. Monique Ravoo:
    16 september 2019
    Ik zie het helemaal voor mij: jullie met je knusse sleurhutje tussen al die mega-caravans! Hadden die mensen niet beter een hotel kunnen boeken denk ik dan? Geweldig dat jullie ze even hebben laten zien wat echt kamperen is.
  2. Zusca:
    16 september 2019
    Vergeleken met jullie minisleurhutje is de keuken wel extreem luxe! Horen jullie toch een beetje bij de 'grote mensen'. :-)