Eindelijk rust.

18 september 2022 - Bygland, Noorwegen

Zondag 18 september en de komende drie nachten.

We zijn bijna rond. Elke dag zijn we op pad geweest. Hebben ontzettend veel gezien en gedaan. Ontzettend veel indrukken gekregen. Zoveel dat we 's avonds vaak vroeg en totaal kapot als een blok in slaap vielen. De blog bijhouden was haast ondoenlijk vandaar dat we niet elke dag verslag hebben kunnen doen.

Om deze reis wat te laten bezinken hebben we besloten ons zelf een aantal dagen rust te geven. Op ongeveer 2 uur rijden vanaf Krisitansand (van waar we woensdag 21 september om 15.00 uur weer terug gaan varen naar de Eemshaven) staan we nu op een camping waarvan we de eigenaar tijdens de vakantiebeurs vijf jaar geleden hadden gesproken. Enthousiaste man, nog steeds, alleen wat grijzer. Camping is prima. En ook deze keer staan we aan het water.
Eigenlijk doen we deze dagen niets anders dan lekker lezen, lekker kletsen over wat we allemaal hebben meegemaakt en vooral ook over de eerste keer een reis met een camper.
Ook deze laatste dagen is het zonnig en koken we zoveel mogelijk buiten maar eten wel binnen. Het temperatuur verschil met twee weken geleden is voelbaar. De zon is minder krachtig.

Donderdag 22 september om 09.30 uur meren we aan bij de Eemshaven en rijden dan richting huis. De bedoeling is de camper gelijk die middag leeg te halen, schoon te maken en terug te brengen zodat we het komend weekend nog lekker thuis kunnen nagenieten van alles wat we hebben meegemaakt.

- 2.500 kilometer in Noorwegen
- ontelbare watervallen, de ene nog mooier dan de ander
- uiteindelijk flink wat Cruiseschepen gespot
- 12 campings waarvan 11 direct aan het water in de zin van Fjord of meer of rivier.
- elk nacht de kachel aan

Vooral ontzettend genoten maar ook weer zin om naar huis te gaan.
Onze tweede kijkdag staat gepland voor ons nieuwe appartement. Op naar het volgende avontuur.

1. Zusca:
    21 september 2022
    Klinkt als een topvakantie!
  2. Anke:
    21 september 2022
    Wat hebben jullie een top vakantie gehad en ons fijn laten mee genieten. Wij wensen jullie goede terug reis en zien jullie morgen.
    ⛴️👍🏻❤️