Afscheid van fjorden en cruiseschepen.

16 september 2022 - Jondalen, Noorwegen

Vrijdag, 16 september

Vanochtend de wekker vroeg zetten. Twee keer per week besteed ik nog ruim een uur aan mijn opdrachtgevers en dat is het prettigst om dat zo vroeg mogelijk in de ochtend te doen om de rest van de dag weer gewoon verder vakantie te vieren. Laptop open en af en toe kijken naar het fjord... leuker kan je werken niet maken. Zeker ook niet wanneer je heel langzaam rond half 8 het volgende cruiseschip het fjord in ziet varen om aan te meren. Een soort Fata Morgana. Blijf dan maar eens geconcentreerd je werk doen :-(
Verwend met verse broodjes die Anton in het dorp had gehaald hebben we verder de dag opgestart.

Langzaam aan zakken we steeds meer af naar het zuiden om op tijd terug te zijn in Kristiansand voor onze terugvaart naar de Eemshaven. Er is nog zeker één bezienswaardigheid waar we absoluut naar toe willen. We rijden deze dag richting Rjukan en zoeken 70 kilometer daarvoor een camping om de volgende dag vroeg daar aan te kunnen komen. Deze keuze blijkt één van onze slechtste deze vakantie. De camping was een boeren erf met gelijkwaardige sanitaire voorzieningen. Met wildkamperen heb je meer luxe. Maar... wel aan het water.

1. Anke:
    19 september 2022
    Jammer het zit er dus bijna op en dan als toetje een boerencamping🙃🙃
    Toch wel even kunnen werken met bootjes uitzicht nou ja, cruiseschepen🚢⛴️ mooier uitzicht kun je niet krijgen.