26-8 - Vertrek vanaf huis naar Schobüll, Duitsland

26 augustus 2019 - Schobüll, Duitsland

Eindelijk is het zover. We gaan van start. Na weken voorbereiding met lezen, filmpjes kijken, de planning doornemen zijn we vandaag op pad gegaan. Niet helemaal zonder slag of stoot want ik heb voor alle vakanties een grote opruim- en schoonmaak woede die ook dit jaar niet anders was. Zelfs nog erger.

De afgelopen dagen hebben we samen dan ook meer gedaan dan nodig is om gestroomlijnd op vakantie te gaan maar we hebben er duidelijk lol in en verheugen ons dan ook al weken op het eerste biertje op de eerste camping die de hele vakantie niet meer zo lekker zal smaken als die eerste dag.

Dit jaar is anders dan alle andere jaren. We gaan naar het koude (en dure) noorden en pakken voor het eerst onze winterjassen in en slaan meer voorraad in dan we gewend zijn. Zelfs een voorraad wijn gaat mee omdat dat in Noorwegen echt vreselijk duur schijnt te zijn

Het is wel even kopschudden wanneer blijkt dat het de dag van ons vertrek wel 30 graden gaat worden. Dat is toch een temperatuur waar we niet helemaal aan gedacht hadden. Maar we schakelen snel om. Trekken nog snel wat zomerkleren uit de kast en ook aan natuurlijk en rijden met als einddoel ergens boven Hamburg.

Mede vanwege het mooie weer vertrekken we toch best vroeg. Anton heeft afgelopen weekend nog gewerkt en we zijn beiden eigenlijk best moe maar ook te enthousiast om gewoon snel op pad te gaan. Klokslag 8 uur rijden we weg. Maken nog een extra rondje want voordat we onze wijk uitrijden blijkt dat Anton de Garmin heeft vergeten. Really, Anton? Je hoefde maar aan één ding te denken 😊.

Dus vijf minuten na 8 rijden we echt weg en hebben een wat saaie rij-dag. Geen files (behalve wat in Hamburg door wegwerkzaamheden) maar wel alleen snelweg en dat is eigenlijk niet helemaal ons ding. Omdat we niet zo snel mogen rijden (80 km per uur in Duitsland) is er ook niet veel in te halen en de omgeving is ook niet super interessant. Door de airco en al onze rust -parkeer-momenten in de schaduw merken we niet veel van het hele hete weer om ons heen wat oploopt tot 34 graden. Onderweg luisteren we naar jaren 80 muziek, zingen wat mee, kletsen en lachen en komen om 17.00 uur aan op camping “Seeblick” in Schonbüll.  Vergane glorie maar we lachen erom. Het eerste biertje smaakt nog steeds heel goed. Eten de thuis gemaakt macaroni (gemak dient de mens) en spreken onze reis dag voor mogen door. Nog geen 200 kilometer verder hebben we, zoals we dat nu voorzien, in Denemarken een leuke camping gevonden waar we een dagje blijven. Niet helemaal volgens plan maar omdat het weer zo ontzettend mooi blijft besluiten we om daar maar eerst even van te gaan genieten en heerlijk te gaan relaxen…..

Eerst maken we een wandeling naar de Waddensee. Nog geen vijf minuten lopen vanaf de camping. Daar kijken we naar de zonsondergang en hoe het water steeds sneller landinwaarts stroomt. Kapot maar voldaan drinken we nog een kop koffie en maken ons op voor onze eerste nacht in ons sleurhutje. De eerste van de komende 30 nachten.

Foto's toevoegen is nog even een dingetje. Die volgen later.

1. Maaike:
    26 augustus 2019
    Leuk om nu jullie reisblog te volgen! De start is in ieder geval goed gegaan, ik ben benieuwd wanneer de winterjassen nodig zijn 😊!
  2. Monique Ravoo:
    26 augustus 2019
    Heerlijk om jullie reisblog te volgen. Klinkt als een geslaagde eerste dag. Ook gek dat je je winterjas hebt meegenomen terwijl de mussen nu nog van het dak vallen! Geniet ervan lieverds.
  3. Neda:
    26 augustus 2019
    Goedzo Annelies & Anton; klinkt nu al goed allemaal !
  4. Zusca:
    27 augustus 2019
    Niks saaiers dan snelweg rijden. Maar het komt goed!