27 + 28 augustus - Henne, Denemarken

28 augustus 2019 - Henne, Denemarken

Vandaag hebben we geen haast en zetten geen wekker. Het idee is uitslapen maar om 7 uur zijn we beiden klaar wakker. Het belooft een warme dag te worden en hoeven nog geen 200 kilometer te rijden. We ontbijten buiten in de ochtendzon en zijn om 08.30 klaar om te vertrekken. Alle snelwegen van gisteren laten we achter ons en rijden het meeste binnen weggetjes. De nodige boodschappen worden gedaan en de auto van sap voorzien. Wanneer we trek krijgen in koffie zoeken we naar een gezellige parkeerplaats maar helaas vinden we alleen maar de “P”-s vlak langs de weg. Uiteindelijk besluiten we toch maar de boel te parkeren langs de weg in een klein dorpje. Wel wat reuring om ons heen maar op zich ook best gezellig. In Denemarken (net zoals vaak in Duitsland) zijn de fietspaden en de trottoirs samengevoegd wat voor ons betekent dat we even netjes opzij moeten wanneer er fietsers aankomen. Zo ook op het moment dat er een (naar later blijkt) Frans stel langs fietsen en netjes “bonjours” tegen ons zeggen. Wij, vriendelijk als wij zijn, hen hetzelfde wensen in hun moedertaal. Blijkbaar vonden ze dat zo bijzonder dat ze direct stopte en we uiteindelijk zeker een kwartier een ontzettend leuk en gezellig gesprek met ze hebben gevoerd. Foto’s kregen we te zien van hun fietstochten door onder andere Nederland en na het verorberen van onze (echt Hollandse) stroopwafel en het uitwisselen van de adresgegeven (want ja, als je eens in de buurt bent…) hebben we na uitbundig zwaaien weer afscheid genomen. Waarschijnlijk om ze nooit meer te zien maar zulke ontmoeten zijn wel waar wij het dan nog vaak over hebben.

Om 14.00 uur kwamen we aan bij onze zorgvuldig uitgezochte camping “Lyngboparken” in Henne (strand). Niemand te bekennen maar wel een bordje dat ze rusten tussen 12 en 15 uur. Dus, caravan en auto in de schaduw gezet. Stoeltjes uit de auto, drinken uit de koelkast, boeken uit de kastjes en heerlijk een uurtje voor de ingang (en die was heel rustig gelukkig) zitten lezen tot het 15.00 uur was. Het is dan nog steeds rond de 30 graden.

De dag erna (woensdag 28 augustus) hadden we al besloten om ons niet te verplaatsen (althans de caravan). Omdat we de maanden voor onze vakantie zeker twee keer per week in de sportschool aan onze conditie aan het werken zijn geweest willen we dat deze vakantie ook voortzetten. Van de trainer een leuke workout via de app gekregen. Deze ochtend stond dus in het teken van sporten. Dat was wel even een dingetje. Je bent een behoorlijke bezienswaardigheid maar daar hebben we ons maar even niets van aangetrokken. Om 09.15 zaten wij aan ons welverdiend ontbijt en al een behoorlijke taak verricht.

Dit is waarschijnlijk één van de laatste dagen dat het zo warm zal zijn en we hebben daar dan ook zoveel mogelijk van genoten. De dag bestond verder uit: lezen, wat slapen, ritje naar het strand (nog geen 10 minuten), lange strandwandeling, zwemmen in zee en ons opmaken voor morgen. Een dag waarbij het 10 graden minder warm zal worden en we ruim 300 kilometer via de kust willen rijden naar het noorden van Denemarken. Daar blijven we één nachtje. Vrijdag varen we over naar Noorwegen. Zin in.

1. Maaike:
    28 augustus 2019
    Wat goed jullie workout! En een lekkere paar eerste dagen met dat mooie weer.
  2. Neda:
    29 augustus 2019
    Uitslapen en dan om 7.00 uur wakker. Zul je altijd zien. Nouja middagdutje is ook fijn!
  3. Monique Ravoo:
    30 augustus 2019
    Klinkt als heerlijk relaxt en lekker genieten van het warme weer!