Atlantic Ocean Road

10 september 2022 - Molde, Noorwegen

Zaterdag 10 september

Er zijn een aantal routes/wegen in Noorwegen waarvan men zegt dat dat een must do is wanneer je in de buurt bent. De Atlantic Ocean Road is daar één van. Deze staat op het menu voor vandaag.
We doen eerst Kristiansund aan (heel verwarrend want Kristiansand is de stad in het zuiden van Noorwegen) wat tijdens de WOII bijna volledig is verwoest. Kristansund leeft het meeste van de visserij en is bekend van de gedroogde stokvis. Vroeger was het gebruik dat vrouwen verantwoordelijk waren voor het omdraaien van de stokvissen om ze te laten drogen. Er is daarvoor zelfs een standbeeld neergezet. Dan moet het wel belangrijk zijn geweest. Nog steeds is het een veel gegeten gerecht. Wij hebben ons nog niet aan gewaagd. Bij het standbeeld van de visvrouw hebben wij ons pre-feestje voor de 2e verjaardag van Jules met koffie en een (soort van) gebakje gevierd.
De Atlantic Ocean Road is net zo prachtig als wordt beschreven. Eigenlijk niet na te vertellen. De route zelf is niet langer dan 8 kilometer met rondom het woeste water en prachtige vergezichten en de zon.... vooral die maakte de route nog mooier.
We vinden een behoorlijk luxe camping. Eigenlijk zo eentje waar je niet wilt staan. Rijen met campers waarvan wij de kleinste camper hebben (en die van ons is "al" 6 meter). Bij aankomst zijn bijna alle plekjes al bezet (het is weekend en dan kamperen de Noren zelf ook)  maar bij toeval zie ik nog net op tijd (er is inmiddels een rij ontstaan van nieuwkomers achter ons) een plekje ... aan het water. Mijn eerste vakantiewasje (zo fijn) en lekker verder genieten en nagenieten van deze -wederom- prachtige dag.

1. Zusca:
    14 september 2022
    Af en toe een beetje luxe mag best!
  2. Anke:
    15 september 2022
    🥳Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag nog van jullie kleinzoon Jules🥳
    Wat leuk toch een mooi plekje op de camping met uitzicht op zee. Wat zal.het heerlijk slapen met golven op de achtergrond.

Kijk uit naar het volgende verslag.
  3. Monique Ravoo:
    16 september 2022
    Gefeliciteerd met Jules. En wat goed dat je zelfs op de luxe camping een plekje aan het water vond. Dat heeft zo moeten zijn.
    En nog steeds die zon. Dat is toch ook heerlijk.