Eindpunt van deze reis?

9 september 2022 - Kvisvik, Noorwegen

Vrijdag 9 september

Trondheim was voor ons het ijk-moment om te beslissen of we nog verder naar het noorden zouden reizen. Gaan we door naar de Poolcirkel wat een one way route van ongeveer 475 kilometer heen en terug zou betekenen, of is Trondheim ons noordelijkste puntje van deze reis? We besluiten het laatste en gaan voor de mooie routes en korte afstanden om zoveel mogelijk in de middag van het mooie weer te genieten en onderweg ook uiteraard. De weervoorspellingen zijn nog steeds goed tot na het weekend. Lekker wandelen, boekje lezen, spelletje doen en zo voort.
We rijden richting Kristandsund. Via (ons eerste pondje) komen we op een - voor ons gevoel - eiland aan. We rijden niet rechtstreeks naar de camping maar nemen natuurlijk de langste route langs de kust met bijzondere smalle weggetjes.
Uiteraard is ook deze camping aan het water (aan de Freifjord) met eb en vloed. De camper met neus richting water - zoals we inmiddels zijn gewend - voor het mooie uitzicht. We trekken onze waterschoenen aan en wandelen een stuk het water in. Door het lage water kunnen we een stuk doorlopen naar hele oude boothuisjes die al behoorlijk op instorten staan maar waar nog wel steeds boten in liggen. Wij denken dat ook de boten behoorlijk lek zullen zijn net zoals de boothuisjes.

1. Anke:
    15 september 2022
    Wat een eind was het nog naar de Poolcirkel. Misschien volgende keer een maand weg om dit te zien. Lijkt me wel heel mooi.
    Maar nu lekker rustig genieten van al het moois wat Noorwegen te bieden heeft.