City trip Trondheim

8 september 2022 - Trondheim, Noorwegen

Donderdag 8 september

Bij het uitzoeken van de camping hadden we al gezien dat er nog geen 100 meter van de camping een bus vertrekt naar Trondheim.
Ideaal. We downloaden een appje waarmee we heel makkelijk een buskaartje kunnen kopen en binnen 15 minuten staan we bij het Centraal Station van Trondheim. Uiteraard moest die eerst uitgebreid bezocht worden. Dat heb je als je met een spoorman bent getrouwd. Daarna op zoek naar een Noorse VVV. Via de route van de bordjes konden we die niet vinden. Eerst een koffie met wat lekkers gescoord en toen via Google op zoek gegaan. Google bracht ons uiteindelijk bij een wandelaarsvereniging met een winkel voor hikers. Een aardige Noors man (gelukkig spreken alle Noren prima Engels) adviseerde ons een mooie wandelroute om de stad heen waarbij we ook alle toeristische attracties zouden treffen onderweg. Dat leek ons wel wat. Veel behoefte aan winkelstraten hadden we niet. Het leuke van zulke wandelingen is dat je eigenlijk op plekken komt waar je normaal niet zo snel zou komen. Had ik trouwens al gezegd dat het weer nog steeds top was.... de zon is blijven schijnen en zo ook deze dag. In de middag hebben we op een terras lekker uitgebreid geluncht met pasta en een biertje. We waren mooi op tijd terug om met een lekker wijntje een toastjes met lekkers te genieten van de zonsondergang.
Trondheim is zeker de moeite waard. (foto's volgen)

1. Zusca:
    14 september 2022
    Weer goed geregeld, mensjes.
  2. Anke:
    15 september 2022
    Wat leuk dat jullie een route om Trondheim hebben gemaakt. Echt zo leuk omdat je wandelend heel veel ziet. Leuk jullie verhaal weer.
  3. Monique Ravoo:
    16 september 2022
    Dat klinkt als een zeer geslaagde dag.