Haarspeldbochten en slalom .... deel II

12 september 2022 - Olden, Noorwegen

Maandag, 12 september

Het klopt. Er is regen gevallen die nacht en het is een stuk kouder geworden. We laten ons niet afschikken. In de plaatselijke souvenirwinkel scoren we een mooie jas voor Anton en een ovenwant en pannenlappen voor onze nieuwe keuken als aandenken.
We besluiten deze ochtend om eerst vanaf de camping een wandeling te maken naar boven langs een waterval waar vandaan we - eenmaal boven - een prachtig uitzicht hebben over het fjord en de omgeving.

We vertrekken uiteindelijk begin van de middag vanaf Geiranger. Vanuit het dal is de weg die wij gekozen hebben weer eentje met flink wat haarspeldbochten en we raken al goed op elkaar ingespeeld om het er zonder kleerscheuren vanaf te brengen. En Anton, die blijft het leuk vinden. En ik gelukkig ook als ik het maar niet zelf hoef te rijden.

Na deze berg(en) te hebben bedwongen, hebben we eigenlijk niet veel zin meer om verder door te rijden. We zoeken een plek om de nacht door te brengen en stuiten op een parkeerplaats bij de plaatselijke supermarkt van Olden. Het klinkt erg ongezellig maar ook deze keer staan we op een rustig afgelegen parkeerplekje met de supermarkt om de hoek en zelf ook aan het water. + Wel makkelijk omdat we toevallig weer toe waren aan het vullen van de koelkast. De echo was daar goed in te horen.

Het regent en we maken een wandeling door het stille Olden. Via Google Earth zie ik dat er een aanlegplaats is voor cruiseschepen maar ook deze keer is het daar leeg en verlaten is er verder in Olden niets te beleven. Lekker relaxen in de camper met de regen op het dak. Ook wel eens fijn.

1. Zusca:
    19 september 2022
    Olden, the place to be! Rust is ook lekker, toch?
  2. Anke:
    19 september 2022
    Spannend weer de bergen uit maar ook avontuurlijk. Zo leuk en ik geniet van de verhalen. Maar even in een rustige plaats is ook niet erg toch? Gewoon samen.