Wat niet is, kan nog komen.

13 september 2022 - Sogndalsfjøra, Noorwegen

Dinsdag, 13 september

Die ochtend worden we wakker en blijkt dat het een beetje druk is rond de parkeerplaats van de supermarkt. Er lopen veel mensen rond en maken her en der foto's. Hoezo is Olden opeens zo interessant geworden? Hebben we wat gemist? Via de Noorse buienradar kijk ik wat voor weer het vandaag gaat worden rondom Olden want het is nog steeds nat en druilerig. Hé, das grappig. Je kan ook webcam's bekijken in Olden. Wie wil dat nou, want zoveel is daar niet te beleven. Ik klik er uit nieuwsgierigheid eentje aan en zie...... een giga cruiseschip aangemeerd liggen in het "kleine" watertje waar Olden aan ligt. Olden is omgetoverd in een toeristische stad waar Amsterdam dan weer jaloers op kan zijn. Natuurlijk willen we dat met eigen ogen bekijken. Handig als de camper is rijden we - uiteraard eerst na ontbijt en koffie - binnen no-time richting de terminal om het cruiseschip en de tijdelijke bewoners met eigen ogen te gaan zien. Bussen staan er klaar om de mensen te vervoeren naar bezienswaardigheden in de buurt. Watervallen, gletsjers. We zien de drie plaatselijke "treintjes" vol met deze toeristen alle kanten op rijden. En nog veel meer gekkigheid. Wij zijn bevredigd qua cruiseschepen.....

Ook deze dag vervolgen we onze route van bergje op en bergje af en bochtje hier en bochtje daar en watervalletje hier en watervalletje daar en het ene mooie uitzicht na het andere en het ene prachtige parkeerplek voor koffie na het andere voor de lunch richting de grootste fjord van Noorwegen. Het Sognefjord. Dit is de fjord die het verste landinwaarts gaat en het diepste is. Wij gaan naar een camping waar we drie jaar geleden ontzettend hebben genoten en die ligt aan het bijna uiterste puntje van het fjord landinwaarts. Cruiseschepen zullen we daar niet zien. We besluiten om hier maar eens een dagje extra te blijven om bij te komen van alle indrukken van de afgelopen dagen en maar weer eens te genieten van het mooie uitzicht (camper aan de rand van het fjord) en het mooie weer. Want de regen had inmiddels weer plaatsgemaakt voor zon.

1. Neda:
    19 september 2022
    klintk alsof jullie ook best nog eens twee weken langer hadden kunnen blijven. lekker hoor!
  2. Anke:
    19 september 2022
    Weer mee rijden en genieten van jullie verhaal. Zo leuk en ziehet allemaal voor me. En eindelijk een cruiseschip gezien hé, hé gelukt.